W świecie przedsiębiorcy często pojawia się słowo, które jest bardzo często powtarzane: innowacja. Pomyśl o tym: jeśli jesteś przedsiębiorcą, to czy nigdy nie mówiłeś, że twoja firma jest innowacyjna? A jeśli jesteś inwestorem, to ile wiadomości otrzymałeś, które zawierają to słowo?

Czym jest innowacja?

Czym dokładnie jest innowacja? Co mamy na myśli mówiąc, że firma wprowadziła innowacje? Kryterium zawsze będzie subiektywne, ale czy nie możemy za bardzo prostytuować tego słowa? Czy to naprawdę coś innowacyjnego? Jeśli podjąłeś fizyczny biznes i umieściłeś go w internecie, czy to jest ta innowacja? A jeśli zrobiłeś to samo, co dziesięć innych firm, dodając kilka rzeczy, to czy wprowadzasz innowacje?

Jak wznieść start-up na wyżyny możliwości?

Może jesteś innowacyjny, to będzie zależało od każdej konkretnej okoliczności. W każdym razie, jaki indeks jakości nadamy słowu innowacja, jeśli każda nowa rzecz jest już innowacyjna? Co na przykład pomyśli o twojej innowacji firma zajmująca się technologiami medycznymi, która opracowuje urządzenie zmniejszające efekty chemioterapii o 20%? Co pomyślą naukowcy, jeśli spędzają 20 lat na obliczeniach, aż znajdą swoje wielkie odkrycie?

Innowacja ma fantastyczny wizerunek, to oczywiste, dlatego każdy używa jej jako hasła. Ile razy widziałeś startup lub technologię, która była bajeczna, ale wyraźnie narodziła się za wcześnie? Ile startupów poszło w niepamięć z rewolucyjnymi pomysłami, które przyszły kilka lat temu, zanim były potrzebne?