Miej oko na konkurencje.

Choć ważne jest, aby nie popadać w obsesję na punkcie każdego ruchu, jaki wykonują nasi konkurenci, prawdą jest, że jednym z najczęstszych celów przedsiębiorców jest śledzenie strategii i działań innych startupów w sektorze. Jednak nie tylko konkurencja musi być lekko kontrolowana, aby spróbować przewidzieć jej ruchy. W rzeczywistości ważne jest również, aby znać wszystkie możliwe szczegóły dotyczące naszych konkurentów w przypadku, gdy w przyszłości scenariusz doprowadzi do powstania sojuszu lub połączenia z innymi firmami z branży. Według ostatniego raportu 35% dyrektorów finansowych jest przekonanych, że w nadchodzącym roku będą uczestniczyć w przejęciach. Bez względu na to, czy jest to przejęcie czy fuzja, ideałem jest wiedzieć, jakie są najlepsze opcje w branży. Tak więc obserwowanie konkurencji powinno być jednym z tych zadań, których nie należy pomijać.

Określenie wymiernych celów

Sukces startupu jest głównym celem przedsiębiorcy, ale ta koncepcja musi być czymś bardziej konkretnym i przede wszystkim wymiernym. Kiedy osiąga się sukces? Ze sprzedażą startupu? Osiągnięciem milionowych obrotów? Osiągnięciem rentowności? Chociaż cele powinny być ustalane od początku projektu, prawda jest taka, że jednym z noworocznych postanowień dotyczących startupu może być dostosowanie tych celów w oparciu o to, co wydarzyło się w poprzednim okresie.

Jednym z kluczy do osiągnięcia tego krótkoterminowego celu jest to, że jest on nie tylko realistyczny, ale i wymierny. Niezależnie od tego, czy chodzi o osiągnięcie określonej liczby użytkowników, osiągnięcie pewnej redukcji wydatków czy rozszerzenie wpływu na portale społecznościowe, staraj się, aby cele twojego startupu były weryfikowalne w czasie. Jest to najlepszy sposób na monitorowanie postępów w realizacji naszych celów w ciągu najbliższych 12 miesięcy.