Marketing offline jest alternatywą, która może skutecznie działać dla wszystkich rodzajów firm, w tym dla startupów. Chociaż zazwyczaj koncentrują się one na marketingu internetowym. Istnieją jednak pewne strategie, które mogą również generować bardzo dobre wyniki, aby dać znacznie bardziej skuteczną widoczność marki. Dobrą opcją marketingu offline jest udział w targach z własnym stoiskiem.

Jak działa marketing offline?

Marketing offline to sposób na pozycjonowanie marki przy użyciu zasobów, które wykraczają poza internet, rozszerzając możliwości, które są wykorzystywane. Bez polegania wyłącznie na zasobach technologicznych.

Poniżej przedstawiamy kilka z najbardziej efektywnych strategii.Można je streścić w prostych metodach, które wymagają jedynie odrobiny planowania, organizacji i dobrego zrozumienia produktu i sektora, do którego jest on adresowany.

Stoisko na właściwych targach produktów.

Nie musisz brać udziału we wszystkich targach biznesowych, powinieneś z wyprzedzeniem dowiedzieć się o tych targach, które odbędą się w twoim mieście lub kraju i zobaczyć, które z nich są bardziej odpowiednie dla twoich klientów i/lub produktu. Jeśli dobrze wybierzesz, pokażesz swój produkt potencjalnym klientom i wskazanej branży a wyniki, które uzyskasz mogą być bardzo opłacalne.

Promocje i zniżki dla twoich klientów.

Kupon rabatowy może być doskonałym źródłem informacji, gdy chcesz przyciągnąć uwagę nowych klientów. Wszyscy uwielbiamy zniżki, a włączenie tego typu przedmiotów do opakowania produktu może być bardzo użyteczną strategią.
Dobrą strategią jest zawarcie kuponu rabatowego na następny zakup, co zachęca do powrotu do firmy i dokonania kolejnego zakupu.

Darmowe próbki zawsze działają.

Jeśli klient zamawia konkretny produkt, nigdy nie zaszkodzi włączyć do sprzedaży próbki dodatkowego produktu. Zawsze dobrym rozwiązaniem jest zaoferowanie klientowi innego produktu z katalogu, o którym może nie wiedzieć.
Może to stać się jednym z nowych ulubionych produktów klientów i z pewnością polecą go w swoich kręgach znajomych i rodzinie. Zawsze wybieraj te produkty, które są nowe lub mogą być w jakiś sposób powiązane z produktem, który zakupiłeś.

Zostań sponsorem,

Jeśli chcesz, aby nazwa twojego startupu była znana. Szybkim i skutecznym sposobem jest udział w imprezie jako jej sponsor, ponieważ widoczność jest natychmiastowa. Ale nie chodzi tu o wspieranie dowolnego rodzaju wydarzeń, skup się na tych, które mają bezpośredni związek z sektorem twojego produktu. Jest to strategia marketingu offline, która przez lata była najczęściej stosowana.